#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Světový den glaukomu 6. března

6. 3. 2008

Moto Světového dne glaukomu: "Zaostřeno na glaukom: 50/50 - nedejte zelenému zákalu šanci poškodit váš zrak"

"Zaostřeno na glaukom: 50/50 - nedejte zelenému zákalu šanci poškodit váš zrak" .

Co znamená 50/50:

  • 50 % pacientů s glaukomem s otevřeným úhlem neví o svém onemocnění
  • 50 % pacientů s glaukomem s uzavřeným úhlem neví o svém onemocnění
  • 50 % diagnostikovaných glaukomatiků není léčeno
  • 50 % lidí nemělo nikdy změřený nitrooční tlak

V první Světový den glaukomu vyzývají vedoucí odborníci na poli glaukomu , kteří mohou mít riziko tohoto onemocnění, aby nenechávali svůj zrak osudu - s jasným zjištěním, že 50 procent lidí trpících glaukomem s otevřeným úhlem a více než 50 procent lidí trpících glaukomem s uzavřeným úhlem o svém onemocnění neví. Kromě toho zůstává 50 procent neléčeno do té doby, dokud již nedošlo k rozsáhlému a nevratnému poškození zraku.

"Světový den glaukomu nabízí příležitost vyslat jasnou zprávu o prevenci glaukomu a pomoci zachovat vidění - ačkoli glaukom může postihovat všechny věkové skupiny, rizikoví jedinci a jedinci nad 40 let věku by měli podstupovat pravidelná, kompletní oční vyšetření, která zahrnují pečlivé zhodnocení terče zrakového nervu a změření nitroočního tlaku," řekl Dr. Robert Weinreb, prezident Americké glaukomové společnosti, minulý president WGA a uznávaný profesor oftalmologie na Kalifornské Univerzitě v San Diegu, USA . "Protože je ztráta zraku způsobená glaukomem trvalá, glaukom musí být diagnostikován a léčen co možná nejdříve.."

Cílem je zvýšit veřejné povědomí o rizikových faktorech glaukomu a zdůraznit kritickou důležitost pravidelných, kompletních očních vyšetření, proto si můžou pacienti otestovat svůj zrak (viz glaukomový test).



Štítky
Oftalmologie
Kurzy Podcasty Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#