#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Virtuální čekárna ČR – výhody distanční medicíny pro všechny praktické lékaře

12. 5. 2020

Kolik minut denně strávíte odpovídáním na dotazy svých pacientů a navíc v čase, který Vám příliš nevyhovuje? Kolik z těchto dotazů se dokola opakuje? Udržet chod ordinace tak, aby byla efektivní, a přitom poskytovala pacientům péči, jakou potřebují, není jednoduché. Proto přichází Virtuální čekárna ČR − řešení, jež přináší výhody distanční medicíny do praxe. Využít jej mohou všichni praktičtí lékaři a zdarma. Stačí se zapojit zde: www.prolekare.cz/virtualni-cekarna.

Virtuální čekárna ČR je projekt, při němž spojily síly dvě osvědčené služby – edukační portál proLékaře.cz a online medicínská poradna s možností objednání k lékaři uLékaře.cz. Jedná se o službu, která je dostupná jak lékařům, tak pacientům online 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, jednoduše z mobilu nebo z počítače, bez nutnosti instalace software či pořizování dalšího vybavení.

„Toto řešení, které propojuje pacienty s jejich ošetřujícími praktickými lékaři a umožňuje tak oběma stranám efektivnější komunikaci a řešení problémů, jsme vypracovali během pandemie COVID-19, abychom zvýšili bezpečnost lékařů i jejich pacientů,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů projektu a spoluzakladatel portálů proLékaře.cz a uLékaře.cz MUDr. Tomáš Šebek. „Kromě toho jsme však mysleli i na jeho využití v době ‚postkoronavirové‘, což právě teď nastává,“ doplňuje.

Jak to funguje?

Pacient si ve Virtuální čekárně najde a označí svého registrujícího praktického lékaře. Vyplní jednoduchý formulář, uvede své identifikační údaje a v krátkosti popíše svůj zdravotní problém. Kromě toho vyplní i dotazník o bezinfekčnosti. Tyto informace zpracuje služba uLékaře.cz a pošle je společně s návrhem řešení ošetřujícímu praktickému lékaři. Prvotní triáž provede jeden z více než 300 lékařů, kteří v rámci poradny uLékaře.cz již nyní odpovídají, takže není třeba se bát kvality jejího provedení.

Celý proces navíc probíhá přísně zabezpečeně a zcela anonymně ve vztahu jak k lékaři, tak k pacientovi.

Ošetřujícímu lékaři přijde e-mailem upozornění, že má ve Virtuální čekárně pacienta. Sám se rozhodne, kdy se bude jeho požadavku věnovat a zda využije návrh řešení, který mu společně s požadavkem přišel, nebo zda zvolí jiný postup. V případě, že to uzná za vhodné, si může pacienta pozvat k návštěvě. 

I k tomu lze využít objednávkový systém Virtuální čekárny ČR, pokud ordinace nemá vlastní. Objednávání je o to jednodušší, že pacient už v úvodu vyplnil své časové možnosti. Virtuální čekárna ČR tak řeší mj. neduh obvyklých objednávkových systémů, které nevyužívají lékařův čas efektivně.

Nejen čas jsou peníze

Výhod, které Virtuální čekárna ČR přináší, je velké množství. Těmi hlavními, které ocení zejména lékaři, jsou:

  • Lepší organizace chodu ordinace a času návštěv pacientů: Virtuální čekárna ČR odbavuje pacienty 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Lékaři se tak sami rozhodnou, kdy se chtějí požadavkům svých pacientů věnovat. Díky jednoduchému a efektivnímu způsobu komunikace mohou navíc své pacienty lépe vést k prevenci nebo si je zvát k pravidelným vyšetřením.
  • Vyšší efektivita práce: Distanční přístup sníží počet telefonátů a osobních návštěv pacientů přímo v ordinacích lékařů. Ušetřený čas mohou lékaři věnovat jiným činnostem či pacientům.
  • Finanční výhody: Vyšší efektivita s sebou přináší i vyšší zisky. Virtuální čekárna ČR vytváří prostor pro získání finančních výhod ze strany zdravotních pojišťoven ať už za využívání vzdáleného přístupu k pacientům nebo z hlediska kapitace za vyšší počet registrovaných pacientů či bonifikace za objednávkový systém. Mimo to otevírá cestu pro navýšení bonifikace za dosažení minimálního počtu preventivních prohlídek nebo preventivních kontrol chronicky nemocných pacientů.
  • Časová flexibilita: Distanční přístup umožňuje odbavit dotazy pacientů odkudkoliv a kdykoliv dle možností lékaře.

Pacient, který navštíví Virtuální čekárnu ČR, bude mít jistotu odpovědi − i v případě, že jeho ošetřující praktický lékař není do Virtuální čekárny ČR zapojený, dostane odpověď na svůj dotaz od jednoho z lékařů, kteří odpovídají v poradně uLékaře.cz

Svůj dotaz může položit prostřednictvím jakéhokoliv zařízení − tedy mobilu, tabletu či počítače − kdykoliv a odkudkoliv, a stejně tak si i na odpověď může počkat například v pohodlí domova či v práci.

V neposlední řadě Virtuální čekárna ČR pomáhá zamezit šíření infekčních chorob, neboť vyplněním dotazníku o bezinfekčnosti se dá případně detekovat infekční pacient a rovnou odeslat do specializovaného zařízení, aniž by musel předem navštívit ordinaci praktického lékaře.

Vždy ve spojení

O tom, že pacienti po distančním přístupu v medicíně volají, svědčí mimo jiné stále se zvyšující počet návštěv online medicínské poradny uLékaře.cz. Proto ať už se čeští praktičtí lékaři rozhodnou do Virtuální čekárny ČR zapojit, či nikoliv, jim Virtuální čekárna ČR nabízí možnost vytvořit si medailonek o jejich ordinaci. Jednoduše tak mohou své pacienty informovat například o změně ordinačních hodin, termínech dovolené a dalších důležitých věcech.

Jak se zapojit?

Virtuální čekárna ČR je v současné době pro lékaře díky sponzorům přístupná zdarma. Využívat její služby naplno bude možno od 1. června 2020

Od 12. května, kdy byla Virtuální čekárna ČR spuštěna, se do ní mohou začít registrovat praktičtí lékaři pro dospělé a praktičtí lékaři pro děti a dorost. 

Registrace je jednoduchá a děje se prostřednictvím portálu proLékaře.cz. Ti, kdo zde již jsou registrováni, mohou kliknout na odkaz, vyplnit registrační formulář a zapojit se do Virtuální čekárny ČR.

Praktičtí lékaři, kteří na portálu proLékaře.cz ještě registrovaní nejsou, se tu musí nejprve zdarma zaregistrovat a poté se mohou registrovat i do Virtuální čekárny ČR.

„Využívání výhod distanční medicíny nebylo pro lékaře nikdy snazší. Vím, že ne všechno v medicíně lze řešit distančně, ale je prokázáno, že v 10 až 15 procentech případů to lze − a právě pro tyto případy je tu naše Virtuální čekárna. Rád bych vás proto požádal, abyste se nejen zapojili do našeho projektu, ale také o něm informovali své pacienty. Pojďme společně dělat medicínu 21. století a dostat distanční medicínu do běžné praxe. Ušetříme tak čas a peníze nejen sobě, ale ve výsledku celému českému zdravotnictví,“ uzavírá MUDr. Šebek.

redakce proLékaře.cz



Kurzy Podcasty Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#