Lyellův syndrom


Autoři: Martin Matějovič
Působiště autorů: I. interní klinika FN a LFUK Plzeň
Vyšlo v časopise: Anest. intenziv. Med., 24, 2013, č. 1, s. 42
Kategorie: Postgraduální vzdělávání - Didaktický snímek

Toxická epidermální nekrolýza po léčbě amoksiklavem
Obr. 1. Toxická epidermální nekrolýza po léčbě amoksiklavem

Poprvé byla toxická epidermální nekrolýza popsána skotským dermatologem Alanem Lyellem v roce 1956, proto je též označována jako Lyellův syndrom. Jde o závažné akutní kožní onemocnění charakterizované vznikem puchýřů a výrazným cárovitým olupováním kůže na velké ploše, obvykle s následnou infekcí, vředovatěním a systémovými příznaky. Obvykle vzniká jako reakce na některé léky (antibiotika, antikonvulziva, kortikosteroidy, nesteroidní antirevmatika). Onemocnění má vysokou mortalitu (30–60%).

Adresa pro korespondenci:

Prof. MUDr. M. Matějovič, PhD

I. interní klinika FN a LFUK Plzeň

matejovic@fnplzen.cz


Štítky
Anesteziologie a resuscitace Intenzivní medicína

Článek vyšel v časopise

Anesteziologie a intenzivní medicína

Číslo 1

2013 Číslo 1

Nejčtenější v tomto čísle

Tomuto tématu se dále věnují…


Kurzy

Zvyšte si kvalifikaci online z pohodlí domova

Proč v prevenci zubního kazu kartáček nestačí?
nový kurz
Autoři: doc. MUDr. Romana Koberová – Ivančaková, CSc.

Hypersenzitivita dentinu jako příznak poškození tvrdých zubních tkání
Autoři: MUDr. Erika Lenčová, Ph.D.

Cesta pacienta s CHOPN
Autoři: doc. MUDr. Vladimír Koblížek, Ph.D.

Arteriální hypertenze ve světle nových evropských guidelines
Autoři: MUDr. Libor Jelínek

Precizní medicína v onkologii
Autoři:

Všechny kurzy
Kurzy Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se