Bojujete s cukrovkou? Zvolněte tempo a vylaďte psychiku

14. 4. 2016

Neustálé starosti a život v napětí rozhodně zdraví nezlepšují. A u diabetiků to platí dvojnásob. Přestaňte živit svoji cukrovku stresem a začněte ji léčit pohodou a uvolněním. Nabízíme 6 tipů, jak zůstat v klidu.

Inzerce

Stres patří mezi rizikové faktory, které přispívají ke vzniku různých civilizačních nemocí. Cukrovka je jedním z nich. A psychický tlak má i neblahý vliv na samotnou léčbu diabetu. Nejenže se ve stresu hladina glykémie zvyšuje, ale ani dodržování správného režimu pak není (s tou spoustou starostí) nic snadného.

V klidu a bez nervů

Život je plný překážek a každodenních menších či větších problémů. Zda je budete řešit s úsměvem, či se jimi necháte „převálcovat“, je jen na vás. K první variantě vám mohou dopomoci následující doporučení. 

1. Zvolte pozitivní přístup 

Znáte ten pocit, kdy se jedna věc nezdaří a vy začínáte i vše ostatní vidět černě? To je samozřejmě krok špatným směrem. Jak se mu vyhnout? V každé důležité oblasti života – ať už je to rodina, zdraví, práce, či přátelé – si najděte něco, co vám dělá radost. I kdyby to byla jen maličkost, pomůže vám v obtížných časech udržet pozitivní přístup.

2. Nebuďte na sebe příliš přísní

Zamyslete se, jestli toho od sebe neočekáváte až moc. Pokud jsou ve vašem životě věci, které dělat nechcete, nebojte se říci ne!

3. Smiřte se s tím, že všechno nezměníte

Tváří v tvář problému si položte tyto otázky:

  • Jak se na stejnou věc budu dívat za dva roky? Bude mě stále trápit?
  • Mohu tuto situaci změnit dle svých představ?

Pokud dokážete svými silami daný problém vyřešit a otočit k lepšímu, jděte do toho. Je-li to však nad vaše možnosti, nebojte se požádat o pomoc. Zvykněte si i na to, že některé věci prostě změnit nelze.

4. Nepodceňujte léčivou moc pohybu

Mnoho vědeckých studií prokázalo, že pomocí cvičení se dá stresu předcházet. Zkuste, zda je pro vás lepší:

  • vybít vztek v posilovně,
  • dobít baterky túrou, nebo
  • uklidnit tělo i mysl jógou či taj-či.

Uvidíte, že hned po tréninku se budete cítit lépe.

5. Udělejte si čas na odpočinek

S uvolněním vám mohou pomoci techniky svalové relaxace, hluboké dýchání či meditace. Existují různé kurzy, kde vám se základy těchto technik poradí.

6. Nebojte se o problémech mluvit

Někdy stačí svěřit se členu rodiny či blízkému příteli. Pokud tuto možnost nemáte nebo ji cítíte jako nedostačující, nezdráhejte se vyhledat služby profesionála.

(mak)

Zdroj:
www.webmd.com

Kurzy Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se