VISUAL REINFORCEMENT AUDIOMETRY (VRA): EXAMINATION METHOD OF HEARING IN THE YOUNGEST CHILDREN
Authors:
Mgr. Ing. Šestáková Petra 1; prim. MUDr. Havlík Radan, Ph.D. 1
Authors place of work:
AUDIO Fon centr, s. r. o., Obilní trh 4, 602 00, Brno
1
Published in the journal:
Listy klinické logopedie 2020; 4(2): 69-73
Category:
Hlavní téma
Summary
What does a child actually hear? At what intensities and at what frequencies? The answers to these questions are extremely difficult, because a child is not able to describe his/her auditory perception to us, as an adult would. Of the many available methods, VRA - Visual Reinforcement Audiometry - has proven to be the most viable method in recent years. This method is able to complement information about auditory perception with the child’s subjective reaction to sound.
Keywords:
Visual Reinforcement Audiometry (VRA) – behavioural audiometry – hearing impairment – warble tone – individual hearing devices – examination limits – subjective and objective hearing tests
Zdroje
- AMERICAN ACADEMY OF AUDIOLOGY: Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children, 2012. [online]. [cit. 2019-10-10] Dostupné z: https://audiology-web.s3.amazonaws.com/migrated/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf_5399751b249593.36017703.pdf
- BRITISH SOCIETY OF AUDIOLOGY: Recommended procedure British Society of Audiology Visual reinforcement audiometry, 2014. [online]. [cit. 2019-10-10] Dostupné z: http://www.thebsa.org.uk/wp-content/uploads/2014/04/BSA_VRA_24June2014_Final.pdf
- DRŠATA, J., HAVLÍK, R. a kol., 2015. Foniatrie – sluch. Havlíčkův Brod: Tobiáš. Medicína hlavy a krku. ISBN 978-80-7311-159-5.
- KABÁTOVÁ, Z., PROFANT, M. a kol., 2012. Audiológia. Praha: Bratislava. ISBN 978-80-247-4173-4.
- LEJSKA, M.: Základy praktické audiologie a audiometrie, 1994. Učební text. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví. ISBN 80-7013-178-0.
- LEJSKA, M., VOJNOVÁ, M., WEBEROVÁ, P., 2016. Vyšetřovacie metódy behaviorálne a objektívne. In: Dieťa s poruchou sluchu: Diagnostika a liečba. Sborník. Horný Smokovec.
- SMISITELOVÁ, J., ŠESTÁKOVÁ, P., 2019. Role VRA v následné péči u dětí s postižením sluchu. Přednáška. Foniatrický kongres, Liberec.
- ŠESTÁKOVÁ, P., 2018. Limity vyšetřovací metody VRA (Vizuálně posílená audiometrie). Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
- ŠESTÁKOVÁ, P., 2020. Role metody VRA (visual reinforcement audiometry) v diagnostice a terapii sluchového postižení u dětí. [online]. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Lenka Slepičková. [cit. 2020-09-05] Dostupné z: https://is.muni.cz/th/iyvnz/
- ŠLAPÁK, I., FLORIÁNOVÁ, P., 1999. Kapitoly z otorhinolaryngologie a foniatrie. Brno: Paido. ISBN 80-85931-67-2.
Štítky
Logopedie Praktické lékařství pro děti a dorostČlánek vyšel v časopise
Listy klinické logopedie

2020 Číslo 2
- Horní limit denní dávky vitaminu D: Jaké množství je ještě bezpečné?
- Aktuality v léčbě syndromu dráždivého tračníku
- Syndrom Noonanové: etiologie, diagnostika a terapie
- Orální lichen planus v kostce: Jak v praxi na toto multifaktoriální onemocnění s různorodými symptomy?
- Vliv perorálního semaglutidu na kardiovaskulární rizikové faktory u pacientů s DM2
Nejčtenější v tomto čísle
- KAZUISTIKA CHLAPCE SE SUBMUKÓZNÍM ROZŠTĚPEM PATRA, VÝVOJOVOU DYSFÁZIÍ A PORUCHOU PŘÍJMU POTRAVY
- FONEMATICKÉ UVEDOMOVANIE, ČÍTANIE A RANÁ INTERVENCIA U DETÍ SO SLUCHOVÝM POSTIHNUTÍM
- DIAGNOSTIKA NARATIVNÍCH SCHOPNOSTÍ A ČESKÁ ADAPTACE NÁSTROJE MAIN
- VYŠETŘENÍ SLUCHU U NEJMENŠÍCH DĚTÍ ZA POUŽITÍ METOD EVOKOVANÝCH POTENCIÁLŮ A JEHO LIMITY