#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

VISUAL REINFORCEMENT AUDIOMETRY (VRA): EXAMINATION METHOD OF HEARING IN THE YOUNGEST CHILDREN


Authors: Mgr. Ing. Šestáková Petra 1;  prim. MUDr. Havlík Radan, Ph.D. 1
Authors‘ workplace: AUDIO Fon centr, s. r. o., Obilní trh 4, 602 00, Brno 1
Published in: Listy klinické logopedie 2020; 4(2): 69-73
Category: Main topic

Overview

What does a child actually hear? At what intensities and at what frequencies? The answers to these questions are extremely difficult, because a child is not able to describe his/her auditory perception to us, as an adult would. Of the many available methods, VRA - Visual Reinforcement Audiometry - has proven to be the most viable method in recent years. This method is able to complement information about auditory perception with the child’s subjective reaction to sound.

Keywords:

Visual Reinforcement Audiometry (VRA) – behavioural audiometry – hearing impairment – warble tone – individual hearing devices – examination limits – subjective and objective hearing tests


Sources
  1. AMERICAN ACADEMY OF AUDIOLOGY: Audiologic Guidelines for the Assessment of Hearing in Infants and Young Children, 2012. [online]. [cit. 2019-10-10] Dostupné z: https://audiology-web.s3.amazonaws.com/migrated/201208_AudGuideAssessHear_youth.pdf​_5399751b249593.36017703.pdf
  2. BRITISH SOCIETY OF AUDIOLOGY: Recommended procedure British Society of Audiology Visual reinforcement audiometry, 2014. [online]. [cit. 2019-10-10] Dostupné z: http://www.thebsa.org.uk/wp-content/uploads/2014/04/BSA_VRA_24June2014_Final.pdf
  3. DRŠATA, J., HAVLÍK, R. a kol., 2015. Foniatrie – sluch. Havlíčkův Brod: Tobiáš. Medicína hlavy a krku. ISBN 978-80-7311-159-5.
  4. KABÁTOVÁ, Z., PROFANT, M. a kol., 2012. Audiológia. Praha: Bratislava. ISBN 978-80-247-4173-4.
  5. LEJSKA, M.: Základy praktické audiologie a audiometrie, 1994. Učební text. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví. ISBN 80-7013-178-0.
  6. LEJSKA, M., VOJNOVÁ, M., WEBEROVÁ, P., 2016. Vyšetřovacie metódy behaviorálne a objektívne. In: Dieťa s poruchou sluchu: Diagnostika a liečba. Sborník. Horný Smokovec.
  7. SMISITELOVÁ, J., ŠESTÁKOVÁ, P., 2019. Role VRA v následné péči u dětí s postižením sluchu. Přednáška. Foniatrický kongres, Liberec.
  8. ŠESTÁKOVÁ, P., 2018. Limity vyšetřovací metody VRA (Vizuálně posílená audiometrie). Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta.
  9. ŠESTÁKOVÁ, P., 2020. Role metody VRA (visual reinforcement audiometry) v diagnostice a terapii sluchového postižení u dětí. [online]. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Lenka Slepičková. [cit. 2020-09-05] Dostupné z: https://is.muni.cz/th/iyvnz/
  10. ŠLAPÁK, I., FLORIÁNOVÁ, P., 1999. Kapitoly z otorhinolaryngologie a foniatrie. Brno: Paido. ISBN 80-85931-67-2.
Labels
Clinical speech therapy General practitioner for children and adolescents

Article was published in

Listy klinické logopedie

Issue 2

2020 Issue 2

Most read in this issue
Login
Forgotten password

Enter the email address that you registered with. We will send you instructions on how to set a new password.

Login

Don‘t have an account?  Create new account

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#