I se střevními záněty se můžete opalovat. Pozor ale na přecitlivělost kůže

15. 5. 2019

Sluneční paprsky jsou blahodárné a potřebné, jejich přemíra ale může snadno ublížit. U lidí, kteří trpí nespecifickými střevními záněty, to platí dvojnásob.

Inzerce

Sluneční paprsky jsou blahodárné a potřebné, jejich přemíra ale může snadno ublížit. U lidí, kteří trpí nespecifickými střevními záněty, to platí dvojnásob.

Když léky nesnášejí slunce

Některé imunosupresivní preparáty používané i při léčbě nespecifických střevních zánětů způsobují vyšší citlivost kůže vůči slunečnímu záření. V tomto případě se doporučuje pobyt na přímém slunci omezit na minimum, protože vlivem těchto léků mohou sluneční paprsky snadněji poškodit kůži, nebo dokonce vyvolat rakovinu kůže.

Vitamín D pro pevné kosti

Letní slunce není jenom nebezpečné, ale také blahodárné. Pomocí UV záření se v naší kůži vytváří vitamín D, který je nutný pro vstřebávání vápníku z potravy. Tento proces je zase nutný pro kosti a prevenci osteoporózy. Právě u lidí s nespecifickými střevními záněty je nedostatek vitamínu D poměrně častý, což má nepříznivý vliv na zdraví jejich kostí. Pokud jsou ještě zároveň léčeni kortikosteroidy, které zvyšují riziko osteoporózy, je celková zátěž na kosti ještě větší.

  • Pro normální tvorbu vitamínu D stačí častý pobyt venku za slunečných dní, například při procházce, sportu nebo práci na zahradě.
  • Pokud vám přirozená tvorba vitamínu D nestačí, je možné ho přijímat i ve formě potravinových doplňků. Doporučená denní dávka se uvádí mezi 5 a 10 mikrogramy vitamínu D denně.

Myslete na ochranu kůže

I když neužíváte léky, které vyžadují zvýšenou opatrnost před slunečními paprsky, měli byste v létě běžně používat ochranný opalovací krém. Ochranný faktor se bude lišit podle aktuálního počasí a délky pobytu na slunci, avšak každý letní den, než vyjdete z domu, byste měli odhalené části těla ochranným krémem natřít. Nejcitlivější ke spálení jsou většinou krk, ramena a dekolt.

(vek)

Zdroj: www.lifeandibd.org

Kurzy Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se