J. L. Pilgrim, D. Gerostamoulos, O. Drummer: „Death Involving Serotonergic Drugs“. TIAFT Bulletin 39/3, 2009, 20-25.


Vyšlo v časopise: Soud Lék., 55, 2010, No. 2, p. 24
Kategorie: Recenze

Jennifer Pilgrim je PhD studentkou ve 3. ročníku na Ústavu forenzní mediciny na Univerzitě Monash, Melbourne, Victoria, Austrálie. V souhrnném článku pojednává o1123 fatálních případech ve státě Victoria během let 2002–2008, kde byly prokázány serotonergní substance tramadol, venlafaxin, fluoxetine, sertraline, citalopram, paroxetine a MDMA. Se zřetelem na patologii, toxikologii a anamnestické údaje byla tato úmrtí zkoumána s cílem zjistit, zda uvedené serotonergní látky mohly způsobit náhlou smrt. Diagnóza serotoninového syndromu (SS) podle Sternbachova kritéria zahrnuje klinické příznaky jako změny psychického stavu, neklid, záškuby svalstva, chvění a třes, pocení, hyperreflexii. Posuzované případy jsou kategorizovány do 5 skupin podle příčiny úmrtí.
(H. Sternbach, The Serotonin Syndrome. Am. J. Psychiatry, 148, 1991, 705-713)

M. Balíková
1. LF UK a VFN, Praha


Štítky
Patologie Soudní lékařství Toxikologie

Článek vyšel v časopise

Soudní lékařství

Číslo 2

2010 Číslo 2

Nejčtenější v tomto čísle

Tomuto tématu se dále věnují…


Kurzy

Zvyšte si kvalifikaci online z pohodlí domova

Pacient na antikoagulační léčbě v akutní situaci
nový kurz
Autoři: MUDr. Jana Michalcová

Kopřivka a její terapie
Autoři: MUDr. Petra Brodská

Uroinfekce v primární péči
Autoři: MUDr. Marek Štefan

Roztroušená skleróza a plánování těhotenství
Autoři: MUDr. Radek Ampapa

Alergenová imunoterapie v léčbě inhalačních alergií
Autoři:

Všechny kurzy
Kurzy Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se