Virtuální čekárna ČR - FAQ

Proč se mám zapojit do Virtuální čekárny ČR, když se svými pacienty komunikuji běžně po telefonu nebo e-mailu?

Protože při komunikaci prostřednictvím Virtuální čekárny ČR (VČ) máte jistotu, že:

  • je Vaše komunikace s pacientem bezpečnější než prostřednictvím e-mailu nebo jiných komunikačních nástrojů jak z pohledu technologické tak funkční bezpečnosti,

  • se Vám neztratí nic z Vaší komunikace s pacientem, neboť ve VČ máte vše přehledně na jednom místě včetně historie,

  • Vám neunikne žádný dotaz Vašich pacientů, neboť z Virtuální čekárny ČR budete pravidelně dostávat notifikace, pokud v ní budete mít neodbavené pacienty,

  • budete ve spojení se svými pacienty i v případě, že se Vám např. nedovolají do ordinace, protože zrovna nemůžete telefon zvednout. Pacientovi tak ušetříte čas věnovaný opakovanému telefonování do ordinace.

A především, budete mít díky ní možnost kontroly nad svým časem a rychlejšího odbavení dotazů těch pacientů, u kterých není třeba fyzická návštěva ordinace.

Co dalšího kromě komunikace s pacienty mi Virtuální čekárna ČR přinese?

Především ušetří Váš čas, protože díky ní budete moci odbavit rychleji ty pacienty, jejichž fyzická návštěva ordinace není nutná. Přinese Vám i vyšší efektivitu práce, neboť se budete moci věnovat dotazům svých pacientů v době, kdy na ně budete mít čas. Můžete díky ní zkvalitnit svůj stávající objednávkový systém, nebo jej získat, pokud žádný objednávkový systém nemáte dosud zavedený. Tím, že ve Virtuální čekárně ČR vyplňuje pacient i své časové možnosti, můžete si jej objednat na čas, který vyhovuje Vám i jemu. Díky tomu si také můžete lépe objednávat pacienty k preventivním vyšetřením a za jejich splněné procentuální limity pak získávat finanční bonusy od zdravotních pojišťoven.

Ve své kartotéce mám převážně seniory, kteří s moderními technologiemi neumějí pracovat. Může mít i pro mě Virtuální čekárna ČR nějaké výhody?

Velká část seniorů je technicky zdatná, takže práci s Virtuální čekárnou ČR jistě zvládnou. S jejich motivací využívat ji Vám rádi pomůžeme. A pokud technologii nezvládnou, díky Virtuální čekárně ČR zavedené ve Vaší ordinaci získají výhody i oni. Například v tom, že na ně budete mít víc času, protože z Vaší čekárny zmizí ti pacienti, které lze odbavit distančně. 

Kdo zaručí, že je komunikace prostřednictvím Virtuální čekárny ČR bezpečná?

Služba uLékaře.cz, jejíž třináctileté know how v oblasti digitální komunikace lékařů s pacienty se ve Virtuální čekárně ČR úročí, respektuje základní principy technické bezpečnosti. Máme vyřešený bezpečný přístup k datům včetně auditu přístupů. Pracujeme s nejvyššími bezpečnostními technologiemi a neustále je kontrolujeme a vyvíjíme. Data jsou šifrována a v případě napadení budou nečitelná a tedy nepoužitelná. Pravidelně samozřejmě probíhá i revize bezpečnosti a implementace identifikovaných problémů.

Kde jsou osobní  údaje lékařů uloženy?

Údaje jsou uloženy na managed serveru pod správou hostingové společnosti. Denně jsou prováděny minor security updaty a sledovány aktuální bezpečnostní hrozby. Je také udržován operační systém a udržován vždy v aktuální verzi. Server je chráněn proti DDoS útokům a má nastaven firewall se striktní bezpečnostní politikou.

Jak jsou osobní údaje uloženy?

Osobní údaje jsou uloženy v oddělené části databáze a jsou šifrované. Byla přijata technická i organizační opatření k jejich zabezpečení. 

Vytvořil/a jsem si Virtuální čekárnu ČR, ale žádné upozornění na nové pacienty mi nechodí. V čem je chyba? 

Zkontrolujte si e-mail, který jste zadal/a při registraci na proLékaře.cz. V případě, že e-maily souhlasí a notifikace Vám přesto nechodí, napište nám prosím na e-mail: lekar@virtualnicekarna.cz nebo zavolejte na telefonní číslo 725 441 263.

Nabízíte možnost vytvořit si medailonek ordinace, který bude přinášet pacientům důležité informace. Kde si ho můžu vytvořit a kde ho pacienti uvidí?

Medailonek Vaší ordinace/Vašich ordinací, se vytváří z údajů, které zadáváte při registraci do Virtuální čekárny ČR. V ní také přesně uvidíte, které Vámi zadané údaje se ve Vašem medailonku později zobrazí. Vaši pacienti uvidí informace poté, co přes webovou stránku Virtuální čekárna ČR vstoupí do Virtuální čekárny a z nabídky praktických lékařů si vyberou Vaše jméno.

Informace např. o změně ordinační doby, termínech dovolené apod. v medailonku obsažené můžete kdykoliv upravovat a aktualizovat ve formuláři, který jste vyplňoval/a na portále proLékaře.cz při registraci do Virtuální čekárny. Jedná se o políčko „Aktuální sdělení pro veřejnost”.

Rád/a bych si založil/a Virtuální čekárnu ČR, ale nejsem registrovaná/ý na proLékaře.cz. Jak se mohu registrovat a kolik to stojí?

Na web proLékaře.cz se můžete registrovat ZDARMA a jednoduše zde.

Říkáte, že zatím je Virtuální čekárna ČR zdarma. Kdy se začne platit a kolik bude stát?

Virtuální čekárna bude v základním provedení pro lékaře i pacienty vždy zdarma. Základní provedení obsahuje komunikaci mezi lékařem a pacientem včetně možnosti přikládat přílohy a objednávkový systém. Modul obsahující předpřipravenou odpověď resp. druhý názor online praktického lékaře bude zdarma do konce roku. Vzhledem k tomu, že jsme se rozhodli si přínosy služby v následujících měsících spolu s lékaři ověřit, nebylo by určení ceny nyní fér.

Proč by měl pacient k objednání na vyšetření využívat Virtuální čekárnu ČR, když si může zavolat rovnou do ordinace a my jej objednáme? Není to zbytečný mezikrok?

Díky Virtuální čekárně se celý proces zefektivní. Ve Virtuální čekárně dostanete vedle samotné možnosti objednání pacienta i jeho „datovou větu”, tj. informace o tom, s jakým problémem přichází a také, jaké jsou jeho časové možnosti. Na základě toho se můžete rozhodnout, v jakém termínu si jej pozvete a současně ušetříte oba čas při samotné návštěvě, kdy se už nemusíte znovu vyptávat na jeho problém, ale můžete se rovnou věnovat jeho řešení.

Své pacienty znám nejlépe sám/a. K čemu mi bude názor jiného lékaře?

Souhlasíme s tím, že registrující praktický lékař je ten, kdo zná své pacienty nejlépe. Nicméně existuje řada dotazů, které se ze strany pacientů stále dokola opakují a odpovědět na ně může i jiný lékař než ten, který ho má ve své péči. A právě v těchto případech věříme, že lékaři využívající Virtuální čekárnu ČR předem připravené odpovědi ocení a využijí. Kromě toho existují případy, kdy další pohled na věc může přispět k odhalení diagnózy, která není na první pohled zřejmá. Registrující praktický lékař je však vždycky tím, kdo má konečné slovo a rozhoduje o tom, jakou odpověď nebo další postup u konkrétního pacienta zvolí.

Jak je ve Virtuální čekárně ošetřena ochrana osobních údajů?

Komunikace ve Virtuální čekárně ČR probíhá s výslovným souhlasem lékaře i pacienta. Služba je nastavena tak, aby splňovala požadavky na ochranu osobních údajů dle právních předpisů (GDPR). 

Z čeho platí Virtuální čekárna ČR svůj provoz?

Projekt Virtuální čekárna ČR je nyní financován díky spolupráci s partnery ze soukromého sektoru. Proto může fungovat bezplatně pro lékaře i pacienty. Partneři, kteří Virtuální čekárnu ČR podporují jsou transparentně uvedeni na úvodní stránce Virtuální čekárny ČR.

Kurzy Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Nemáte účet?  Registrujte se

Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

VIRTUÁLNÍ ČEKÁRNA ČR Jste praktický lékař nebo pediatr? Zapojte se! Jste praktik nebo pediatr? Zapojte se!

×