Dětský autismus z pohledu vývojové psychopatologie Teorie psychologické podstaty autismu
								
									Authors:
											D. Krejčířová										
				
									Authors‘ workplace:
											Subkatedra klinické psychologie IPVZ, vedoucí PhDr. J. Ženatý
																
				
									Published in:
					Prakt. Lék. 2005; 85(10): 562-568
					
				
									Category:
					Of different specialties
					
				
							
Overview
V článku je podán přehled hlavních současných teorií psychologické podstaty dětského autismu z pohledu vývojové psychopatologie. Podrobněji jsou popsány teorie kognitivní (koncepce teorie mysli, teorie centrální koherence, teorie poruchy exekutivních funkcí, neverbální porucha učení), dále jsou zmíněny základy teorie emočně / motivační i pokusy o integraci obou směrů. Jako příklad interakčních teorií je představena teorie intersubjektivity jako komplexu emočních, motivačních a kognitivních dispozic nezbytných pro normální sociální vývoj dítěte. Popsány jsou specifické důsledky časné poruchy intersubjektivity, pozorované u malých dětí s autismem, a naznačena vodítka, která tato teorie nabízí pro plánování terapeutických intervencí i výchovných a výukových přístupů.
Klíčová slova:
 dětský autismus – vývojová psychopatologie – psychologická podstata autismu – teorie kognitivní – teorie emočně motivační – teorie integrativní – intervence.
Labels
General practitioner for children and adolescents General practitioner for adultsArticle was published in
General Practitioner
					2005 Issue 10
Most read in this issue
- Dětský autismus z pohledu vývojové psychopatologie Teorie psychologické podstaty autismu
 - Současný pohled na patofyziologii a léčbu depresivní poruchy
 - Rickettsia conori – pôvodca infekcie importovanej z Juhoafrickej republiky
 - Chirurgická léčba karcinomu hrtanu