#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Employee benefits from the perspective of health care workers in the ambulatory sphere


Authors: I. Lískovcová
Authors‘ workplace: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Děkanka: Mgr. Ivana Chloubová, Ph. D., Ústav ošetřovatelství, porodní asistence a neodkladné péče, Ředitelka: prof. PhDr. Valérie Tóthová, Ph. D.
Published in: Prakt. Lék. 2019; 99(4): 168-171
Category: Of different specialties

Overview

Providing employee benefits is now a standard issue. Past research has mapped out how health professionals perceive employee benefits that they see as real benefits and what they take for granted. It has been found out what benefits are missing for healthcare professionals and what benefits they receive from employers. It was assumed that there was no difference between what employees see as a benefit and what employers provide. The results showed that some employee benefits are not considered to be beneficial to employees, that they do not have certain benefits and that there is a statistically significant difference between the benefits that employers provide and what employees consider beneficial.

Keywords:

benefits – employee – employer – employees’ benefits – healthcare workers


Sources

1. Bednář V. Jak omezit fluktuaci a udržet si zaměstnance manažerskými nástroji. Praha: Grada Publishing 2017.

2. Macháček I. Zaměstnanecké benefity. Praktická pomůcka jejich daňového řešení. Praha: C. H. Beck 2010.

3. Andrlík B, Bobčíková P. Role zaměstnaneckých benefitů v České republice. Trendy v podnikání = Business trends, 2018; 8(2): 11–24. Dostupný z: https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/31028 [cit. 2019-03-25].

4. Czikk P, Čepelová A. Vzdelávanie a rozvoj pracovníkov. Manažment v teórii a praxi, 2006; 2(2): 19–25. Dostupný z: http://www.scss.sk/smpmcd/files/semestralne_projekty1/personalna%20strategia%20podniku/casopis%20euke%20-%20cepelova.pdf [cit. 2019-03-19].

5. Vnoučková L. Personality attitudes affecting employee learning and development: prerequisites of behaviour leading to learning and development. QIP Journal 2016; 20(2): 22–38. Dostupný z: http://www.qip-journal.eu/index.php/QIP/article/view/714/689 [cit. 2019-03-21].

6. Pilařová I. Leadership & management development: Role, úlohy a kompetence managerů a lídrů. Praha: Grada Publishing 2016.

7. Liker Jeffrey K., Meier David P. Toyota Talent: Řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty. Praha: Grada Publishing 2016.

8. Dvořáková Z, a kol. Řízení lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck 2012.

9. Otavová M, Gláserová J. Zaměstnanecké požitky v souladu s IAS/IFRS a podle české národní úpravy včetně daňových dopadů. Acta Univ. Agric. Silvic. Mendelianae Brun, 2009; 57(6): 179–188. Dostupný z: https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2009057060179.pdf [cit. 2019-03-21].

Labels
General practitioner for children and adolescents General practitioner for adults

Article was published in

General Practitioner

Issue 4

2019 Issue 4

Most read in this issue
Login
Forgotten password

Enter the email address that you registered with. We will send you instructions on how to set a new password.

Login

Don‘t have an account?  Create new account

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#