#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Education of physicians of the medical assessment service


Authors: J. Boháč 1;  R. Čevela 2;  L. Čeledová 2
Authors‘ workplace: Katedra posudkového lékařství IPVZ, Praha 1;  Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Praha 2
Published in: Reviz. posud. Lék., 12, 2009, č. 1, s. 16-18

Overview

The authors are mapping the postgraduate education for physicians reviewers in the course of the time and at the same time they reconsider its further development in relation to upcoming organizational changes in activities of the medical assessment service and ongoing legislative changes in the system of postgraduate medical education. A half of all physicians working currently at the resort medical assessment service of the Ministry of Work and Social Affairs does not comply to prescribed requirements on education. The initiated process of accreditation of resort workplaces of the medical assessment service and the result of the decision on the form of postgraduate education of physicians reviewers are important steps on establishing an independent review body.

Key words:
department of review medicine – accredited workplace – continuing education


Sources

1. Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, v platném znění.

2. Zákon č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti státních příslušníků členských států Evropské unie a některých příslušníků jiných států a o změně některých zákonů (zákon o uznávání odborné kvalifikace).

3. Vyhláška č. 233/2008 Sb., o oborech specializačního vzdělávání lékařů, zubních lékařů a farmaceutů.

4. Věstník MZ ČR, ročník 2005, srpen, částka 8, s. 116–118.

Labels
Medical assessment Occupational medicine
Login
Forgotten password

Enter the email address that you registered with. We will send you instructions on how to set a new password.

Login

Don‘t have an account?  Create new account

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#