Přihlášení

Přihlášený uživatel: . Nejste to Vy? Přihlašte se pod svým e-mailem.

Zadejte prosím své heslo do proLékaře.cz, abychom ověřili, že jste to opravdu Vy.

 
Aktuální číslo
Archiv čísel
Informace o časopisu
Redakční rada
Redakce
Předplatné
Pokyny pro autory a recenzenty
Kontakt

HODNOCENÍ KVALITY POSKYTOVANÝCH LÁZEŇSKÝCH SLUŽEB OČIMA POJIŠTĚNCE A REVIZNÍHO LÉKAŘE

Autoři: Dolanský H.

Autoři - působiště: Česká průmyslová zdravotní pojišťovna, Ostrava

Článek: Listy rev. Lék., 14, 2010, č. 2, s. 16-22
Počet zobrazení článku: 709x

Specializace: posudkové lékařství pracovní lékařství
uzamčeno uzamčeno

Quality evaluation of provided medical services as viewed by the insured individual and a revision physician

The results of sociological search by means of structured questionnaires evaluating the quality of spa services provided to insured individuals during completed balneotherapy are described. The level of satisfaction with the care provide by the specialist medical personnel as well as the spa services, the therapeutic procedures, accommodation, catering, organized cultural events and the spa environment is followed. Moreover, ideas of the insured individuals (policyholders) about the level of financial compensation of the provide spa care from the public medical insurance funds are described. For the revision physician practice the search provides the possibility to use the results as a form to follow and evaluate the quality and safety in public health service, associated closely with the problems in evaluating the quality of life of the policyholders.

Key words:
sociological search – policyholder-patient – quality of services – revision physician – evaluation of quality of safety in public health service – quality of life


 
 
zobrazit obsah  zobrazit obsah  
 
následující článek
 

Souhrn

Dotazníkový průzkum z pohledu pojištěnce a revizního lékaře hodnotí kvalitu a sleduje úroveň spokojenosti s poskytovanou lázeňskou péčí a lázeňskými službami v průběhu absolvované balneoterapie. Sleduje absolvování léčebných procedur, ubytování a stravování, organizování kulturních akcí, spokojenost s lázeňským prostředím. Uvedeny jsou také představy pojištěnců o výši finančních úhrad za poskytnutou lázeňskou péči z prostředků veřejného zdravotního pojištění. Pro praxi revizního lékaře průzkum dokladuje jednu z možností, jak jeho výsledky a závěry využít ke sledování a hodnocení poskytované kvality, propojené úzce s problematikou hodnocení kvality života pojištěnce.

Klíčová slova:
sociologický průzkum – pojištěnec-pacient – lázeňské služby – kvalita péče – kvalita služeb – revizní lékař – hodnocení kvality a bezpečí ve zdravotnictví – kvalita života

 

Hodnocení článku

Ohodnoťte článek:     2,5/5, hodnoceno 40x
 
 
 
 
 
 
 
 

nejčtenější články