Pacienti se zánětlivým střevním onemocněním prokazují neregulované odpovědi na mikrobiální DNA

3. 8. 2012

Inzerce

Kritickou úlohou střevního epitelu je jeho schopnost rozlišovat mezi patogeny a komenzály a také schopnost na ně odpovídajícím způsobem reagovat. Nesprávné interakce mezi mikroby a epiteliemi mohou hrát roli u zánětlivých střevních onemocnění (ZSO). V této studii byly analyzovány mikroby a genová exprese u pacientů se ZSO spolu s odpovědí bioptických vzorků mukózy na bakteriální DNA.

Metodika

Biopsie byly odebírány z oblastí colon nepostižených zánětem u zdravých kontrol (ZK), u pacientů s Crohnovou chorobou (CD) a pacientů s ulcerativní kolitidou (UC) v remisi. Bioptické vzorky byly po odebrání zmraženy či kultivovány DNA z Lactobacillus plantarum (LP) či Salmonella dublin (SD). Genová exprese byla analyzována za standardních podmínek a v odpovědi na DNA. Geny byly analyzovány za použití softwaru Ingenuity Pathways. Střevní mikroflóra asociovaná s mukózou byla zkoumána metodou polymorfismu v délce restrikčních fragmentů. Dále byla zpracována frekvence polymorfismu pro jednotlivé nukleotidy NOD2 a TLR9.

Výsledky

Pacienti se ZSO mají alterovanou střevní mikroflóru, zvýšenou expresi zánětlivých genů a zvýšené korelace mezi specifickou genovou expresí a mikroby. Metoda PCA (Principle Component Analysis) ukázala, že pacienti s CD a UC se shodují nezávisle na zdravých kontrolách jak u genové exprese, tak u mikrobiální analýzy. DNA z LP stimulovala protizánětlivé cesty u kontrol a pacientů s UC, ačkoli indukovala upregulaci IL 17A u CD pacientů. U žádné skupiny nebyly nalezeny rozdíly v nukleotidových frekvencích TLR9 a NOD2.

Pacienti s Crohnovou chorobou prokazují změněné odpovědi na bakteriální DNA. Tato zjištění ukazují, že odpověď střevního epitelu na bakteriální DNA může pravděpodobně záviset nejen na specifickém typu bakteriální DNA, ale také na pacientovi.

(dak)

Zdroj: Hotte N. S. C., Salim S. Y., Tso R. H., Albert E. J., Bach P., et al. (2012) Patients with Inflammatory Bowel Disease Exhibit Dysregulated Responses to Microbial DNA. PLoS ONE 7 (5): e37932; doi: 10.1371/journal.pone.0037932

Dětská gastroenterologie Gastroenterologie a hepatologie
Kurzy Doporučená témata Časopisy

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.